Wednesday 11 July 2012

Sunrise Landscape Outing

Assalamualikum bro and sis,

Ok, nak ikut benda ni last week punya crita, tapi sorry lah tak update blog. :-(
I know you guys miss me..uhuk uhuk..meh sini nak pujuk... (cubit pipi). Nih, bukan apa, last week hari  rabu lepas, me, and kawan aku, Sabri and Hazrul a.k.a bonzer pi buat sesi photography landscape dekat Kampung Nelayan Penang. Hampa tau kat mana? Orang penang saja kot tau tempat ni..dia betui2 sebelah jelutong coastal highway. Time tu kami sampai sana awai, dengaq2 azan subuh (baru ja bilal sebut Allahuakbar Allahuakbar) tak sempat pon tukang bilal nak habis azan, terus solat and chau, sampai di "tempat kejadian" pada 6:30 pagi! Sampai tak sempat nak breakfast, and time tu pon pekerja kedai baru nak pi market beli grocery, belum bukak pon kedai makan.

Kami pi sana awai pagi sebab nak menyaksikan sunrise la bro..., tanya lagi! Of course la pi sana kena ambil gambaq sedikit sebanyak. Rugi la tak ambil gambar, beli ja camera mahai2 dok buat sombong takmau shoot plak. Orait2...aku tau hampa dah tak sabaq nak tengok gambaq sunrise nih!!! Nah ambik hg! :-P

Cuba try click untuk tengok larger view


Gambar ni nak ikut aku men-join2kan gambar. Gambar ni merangkumi 5 (lima) jenis gambar yang disambung, kalau dalam istilah photography, "stitch". Literally maknanya jahit, so yang ni macam jahit la jugak. Tau sebab apa aku buat macam ni? Sebab dunia ni luas, dan tak cukup nak masuk lens camera..hahaha...ye la, aku guna 'zoom' lens, bukan 'wide-angle' lens. Ok, kalau korang (eceh, buat ckp keyell plak) tak paham aku cakap apa, lemme break down....
Maknanya dari yang gambar paling atas tu adalah paling kiri skali dan gambar ni yg paling bawah ni paling kanan skali 
So ni gambar behind the scene sikit..hehehe...
Aku tengah buat cuaca sejuk yang hening bagai ombak rindu. Haha...
Photograph by Sabri

Seriously, tembam gila pipi, Ikan buntal pon jealous. *I need to exercise*
Photograph by Sabri

Ni la member aku Hazrul a.k.a Bonzer. *Aku tengah beriaksi kat blakang tu, nampak mcm tak senonoh ja aku.*
Photograph by Sabri
Ha, ni member aku photographer lagi sorang Sabri, dialah yang ambik gambar aku tengah beraksi behind the scene.

Ahmad Sabri tengah beriaksi

  
Peace!

So, hope you guys like this entry, sorry la aku letak cuma the best picture saja, terlampau banyak sangat nak letak nanti takut you olls naik meluat plak..., and oh, aku baru ja tadi lepas tengok wayang cerita Spiderman 4, agak awesome. Thank you for reading. Take care and bye....

Here's a last picture for you olls yg awesome!


6 comments: